Kawan-Kawan

Wednesday, September 08, 2010

-->Assalamualaikum...

Salam N Selamat sejahtera kepada semua..... Selamat Berpuasa bagi yg puasa N selamat hari raya aidilfitri...

Yahoooooooooo.........hari ni last keje...sok dah start cuti selama 1 minggu... xsabarnya nak menunggu hari raya mungkin esok, mungkin lusa......korang rasa bila raya????

Tak sabarnyaaa nak balik kampung....Raya mcm tak berseri je kalau tak balik kampung ni kan? Walaupun penat stuck dlm jem....walaupun sakit punggung duduk dalam kereta...Sambil tgk kereta byk..layan lagu raya kat radio....dgn feeling nak sambut hari raya...Fuhhh....memang SERONOK!!!! Syukur aku tak perlu tempuh perjalanan berjam2 ....Nak balik Tembangau dalam 3 jam je dah sampai...Kalau Hubby yang bawak....Ermmmm...Alamatnya 2 jam je dah sampai....hehehehehe

Tapi tahun ni aku beraya kat umah mertua dulu di Seremban, Kg. Labu.. pastu  ziarah kubur datuk  hubby kat Labu... Petang  raya pertama tu baru bertolak ke Tembangau pulak.....Lamanyaa tak balik Tembangau....(Padahal baru 2minggu xbalik...hehehehehe...rasa cam dah 2 tahun xbalik...)


Ni kali pertama balik Tembangau dalam keadaan SAH! suami isteri Ahakss....Alhamdulillah tercapai gak aku beraya sebagai seorang ISTERI...Masih ada family yg belum jumpa dgn hubby aku ni....Semua duk tanya pengantin baru balik raya tak...nk kenal dgn suaminya....hehehe.. Sabar2....Baliknyaaa....Mana leh tak balik...nnti my mom tu MERAJUK....Anak dia ni lah sorang pompuan sulung yang dah kawen...hehehehehe....Kang ade yg duk TERMENUNG  kat muka pintu kalo tak balik raya......

Sabar ye mak ya....Nanti akak balik....akak tau mak SEDIH bila akak bgtau akak balik petang raya....Selalu aku yg sibuk2 kat umah bile nak raya ni...aku lah yg tukar langsir,kemas rumah, buat kuih...N mulut aku la yang paling bising lau adik aku xnak tolong...hehehehehe...Mesti mak tersa perbezaan tahun ni...xpe mak petang raya akak balik akak buat semua 2 k... mesti mak terkejut dan happy nanti tengok anak menantu balik raya pertama jugak..dapat gak la kan kita beraya sama2 dihari raya pertama.....walaupun berbeza waktu....hehehehehheehe..


Hoooohoooohoo....hoohooo...hooohooo... balik kampung..!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Anda Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...