Kawan-Kawan

Thursday, September 30, 2010

-->Puding Roti Caremel...

Salam Semua hari ni aku nak kongsi 1 resepi yg aku baru dapat dari kawan aku Norazlinda Razak....Jom la sama2 kita buat n rasai keenakkannya.....hehehehehhe

Puding Roti Caremel yg ku masak khas untuk Hubby aku ari ni....

nie lah resepi yg ditiru sepenuhnyer...hehheheh
PUDING ROTI CARAMEL

Bahan A:
1/2 cawan gula ..dicairkan dalam loyang yg nak dikukuskan nanti

Bahan B
1 buku roti [10 keping]
1 tin susu cair
1 tin air buah dari fruit cocktal/peach
2 biji telur
1/2 cawan gula
1 sudu teh esen vanilla
2 sudu besar tepung kastad

Hiasan
1 tin buah koktel/peach

Cara:
1. Panaskan kukusan.
2. Gaul rata semua bahan B kecuali fruits cocktal dan tapis.
3. Masukkan bancuhan kedalam loyang yg ada gula yg telah dicairkan.
4. Tutupkan loyang dengan plastik glaze nipis.
5. Kukuskan selama 30 minit.
6. Sejukkan dahulu baru di terbalikkan dalam pinggan besar.


 Ha ni lah dia rupa Puding Roti Caremel.....

Selamat mencuba semua...!!!!


Ni hasil aku buat malam tadi.....mmg sedap...!!!

 


No comments:

Post a Comment

Anda Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...