Kawan-Kawan

Wednesday, September 01, 2010

-->Merdeka.....Ke-53

Salam Merdeka buat semua kawan2 yang baca blog aku ni....Ada ke orang yang baca..???? hahahahahaha

31/08/2010 tarikh yang amat bermakna buat rakyat malaysia....Sambutan Kemerdekaan Ke -53... MERDEKA...MERDEKA.....MERDEKA...!!!!

Lepas keje aku trs lik umah...siapkan juadah berbuka untuk aku n hubby....solat maghrib, Isyak N Terawih....Lam pukul 10.30pm baru kami gerak ke Putrajaya...Sepanjang perjalanan nak ke Putrajaya...Highway Sbn - Putrajaya sangat2 lah lenggang....Semua lik kampung agaknya....

Lam pukul 11.45pm kami sampai...jalan kat Putrajaya banyak yang kene tutup...so terpaksa la pusing balik...sampai je ngok orang dah penuh....walaupun xde sambutan bunga api malam 2...orang ramai tetap berkumpul bagi meraikan kemenangan negara malaysia....MERDEKA....MERDEKA....MERDEKA...!!!!

Hubby n kawan2 sibuk shoot gambar malam 2...aku cam biasa la mengekor je la hubby aku....Kami lepak kat sana sampai kol 3am...g minum2...baru gerak lik semban....lam perjalanan balik...aku tengok punyalah banyak Mat2 Moto...lau dikumpulkan semua 2 maun ponoh 1 somban moto2 diaorg 2 semua....hahahahaha.. aku pun xtau dari mana dtg nya moto banyak2 cam 2..naik takut pun ada...Highway dijadikan tempat utk racing....Kat Highway nilai kalau xsilap la ada 1 kete terbalik...mula2 kami nak berenti p bila pk dah lewat malam...n ramai sangat yang berpusu2 nak tengok...itu lah hadiah kemerdekaan bagi mereka... Memandu tak berhati2 ini lah padahnya....kami pun teruskan perjalanan pulang.....hehehehehehe  panjang tol cerita aku ni...mesti korang bosan bila baca kan.... P aku nak cakap ADA AKU KISAH..... huhuhuhuhuhuu.....

Sampai je kat umah kami pun terus bersahur...lauk malam tadi Ikan Bawal sweet sour, Ikan talapia goreng berlada N masak lomak ikan sembilang....lepas sahur tunggu azan subuh....lepas 2 aku Zzzzzzzzzzzzzzzzzz.... Nak tau berapa jam aku Zzzzzzzzzzzzzz'........13jam aku tido keesokkan harinya.....Hubby aku punya lah bising kat aku.....kalah pompuan dia membebel.....hehehehehe...Nak wat cam ner mata aku mmg xleh nak buka lansung.......

ok lah cukup setakat ni dulu aku bercerita...lau nak diikutkan lom abis lagi ni.....

Malam ni lak majlis berbuka puasa opiz aku kat Alson Klana....Malam esok Majlis berbuka puasa kawan2 Hubby kat Steamboat Thai Nilai...Hari jumaat lak majlis berbuka puasa ngan Band2 hubby aku Lak... Fuhhhh...!!! Bnayak gile jemputan akhir2 puasa ni.....hehehehehehe.... Apa2 pun Puasa tahun ni mmg best bersama Suami Tercinta N Tersayang........

No comments:

Post a Comment

Anda Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...